Κοινωφελής Εργασία

Καλές Πρακτικές με τη Νέα Γενιά Προγραμμάτων

Στo πλαίσιο του προγράμματος κοινωφελούς εργασίας « Διοργάνωση και υποστήριξη εκπαιδευτικών -επιμορφωτικών δράσεων πολιτιστικού περιεχομένου για μαθητές και ενήλικες » κατά την περίοδο Οκτωβρίου 2016- Ιουνίου 2017, εκπαιδεύτηκαν στη Δημοτική Βιβλιοθήκη 1708 μαθητές (77 σχολικά τμήματα) και στη Δημοτική Πινακοθήκη 2384 μαθητές (109 σχολικά τμήματα) από διάφορα σχολεία, όχι μόνο του δήμου, αλλά και του νομού γενικότερα, συμπεριλαμβανομένων και των ειδικών σχολείων Α’ βαθμιας και Β’ θμιας Εκπαίδευσης. Επιπλέον, επιμορφώθηκαν 237 ενήλικες, οι οποίοι παρακολούθησαν Εργαστήρια Ιστορίας της Τέχνης, τα οποία υλοποιήθηκαν στο MediaLab της Βιβλιοθήκης και στην Αίθουσα Διαλέξεων της Πινακοθήκης.

Αναλυτικότερα, τα εκπαιδευτικά προγράμματα, που σχεδιάστηκαν από το προσωπικό της Βιβλιοθήκης και της Πινακοθήκης του ΚΕ.Π.Α.Π. και υλοποιήθηκαν σε συνεργασία με τους απασχολούμενους της Κοινωφελούς εργασίας, διαρθρώθηκαν ως εξής:

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

Προσχολική Αγωγή, Α’ – Β’ Δημοτικού : Σαν του σχοινιού τα μανταλάκια, Μία ευχή σε κάθε περίσταση

Γ’ – Δ΄ Δημοτικού : Η τέχνη του Οριγκάμι

Ε’ – Στ’ Δημοτικού: Με ένα εισιτήριο ταξιδεύω

Γυμνάσιο: Η χρονογραμμή του νομίσματος

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ

Προσχολική Αγωγή, Α’ – Β’ Δημοτικού : Προϊστορικοί Ζωγράφοι, Τα Ζώα στην Τέχνη

Γ’ – Δ΄ Δημοτικού : Με ένα γραμματόσημο ταξιδεύω στην Τέχνη

Ε’ – Στ’ Δημοτικού: Ιστορίες Μυστηρίου

Γυμνάσιο: Φωτο-κόμικ

ΕΝΗΛΙΚΕΣ

Εργαστήριο Βυζαντινής Τέχνης: «Από τον Χάνδακα έως την Αγία Πετρούπολη: Η Παναγία της Ορθοδοξίας»

Οι δράσεις που σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν από το Κέντρο Πολιτισμού είχαν ως στόχο την προσφορά γνώσης και την ευαισθητοποίηση των πολιτών σε θέματα πολιτιστικού ενδιαφέροντος, μέσα από εκπαιδευτικές-επιμορφωτικές δράσεις, που καλλιεργούν δεξιότητες σε ενήλικες και παιδιά, προάγουν την ποιοτική ψυχαγωγία και προωθούν τη δημιουργικότητα. Όσον αφορά στα παιδιά, ενθαρρύνουν την ενεργητική συμμετοχή τους, με τη χρήση βιωματικών μεθόδων και εποπτικών μέσων (παρατήρηση, διάλογο, αφήγηση μύθου, παιχνίδι ρόλων), ενώ στους ενήλικες, δίνεται η δυνατότητα για δημιουργική διέξοδο μέσα από δράσεις, που συμβάλλουν πέρα από τους προφανείς λόγους και στην εδραίωση του αισθήματος της συμμετοχής και της συνεργασίας στο πλαίσιο μιας ομάδας.